Link-uri “nofollow” » Tag-ul nofollow » SEO Juice

Back to Blog: Promovare site » Optimizare web » Web Design
Link-uri "nofollow"

Link-uri “nofollow” » Tag-ul nofollow » SEO Juice

Link-uri “nofollow” » Tag-ul nofollow » SEO Juice
5 (100%) 1 vote

Nofollow este un atribut html care “instruieste” motoarele de cautare sa nu considere acel link ca un “vot” pentru pagina spre care trimit.

<a href=”http://www.site.com” rel=”nofollow”>Ancora Link</a>

Incercati sa va imaginati o pagina ca un recipient plin cu lichid, in cazul de fata SEO Juice. In momentul in care postati un link in aceasta pagina va aparea o “scurgere/cedare” de seo juice catre adresa spre care trimiteti. Cu cat mai multe linkuri, cu atat cantitatea de seo juice care revine fiecarei pagini va fi mai mica.

Imaginea de mai jos este relevanta pentru un website clasic. Seo juice–ul din pagina principala este impartit in mod egal catre subpaginile importante si nu este trimis la subpaginile nesemnificative (ca de ex. Politica de confidentialitate, Inregistrare, Contact etc.) .

nofollow_tags

In general, subpaginile Politica de confidentialitate sau Inregistrare nu contin informatii foarte relevante din punct de vedere SEO si putem “salva” o cantitate buna de seo juice folosind rel=”nofollow”. In acest mod, paginile principale vor avea o clasare mai buna.

Iata cateva din linkurile care ar putea fi publicate cu nofollow:

  • Paginile de Inregistrare, Autentificare sau Ati uitat parola?
  • Logo : Foarte multe site-uri au un logo publicat ca imagine in header, ce trimite catre pagina principala. Aceasta reprezinta o solutie foarte buna din punct de vedere al navigarii, dar in acelasi timp ea produce si o pierdere de seo juice.
  • Categoriile, RSS , tagurile – in general aceste pagini au parte numai de duplicate content.
  • Contact – daca pagina are numai un formular de contact, atunci nofollow este folositor.
  • Copyright/Privacy/Feedback – zero ca valoare din punct de vedere SEO.

Un alt caz in care folosirea tagului nofollow este recomandata. Sa presupunem ca am scris un articol nou : “SEO si SERP” postat pe “www.site.com/seo-si-serp.html”. Vreau ca acest articol sa apara pe prima pagina si atunci postez primele 2-3 paragrafe. Vom avea :

Titlu – link catre articol
Paragraf 1 – continut
Paragraf 2 – continut
Paragraf 3 – continut
Citeste mai mult – link catre articol

Linkul citeste mai mult/read more este unul care “produce pagube” (desi este absolut necesar) in cazul de fata. Si, nu numai ca ajuta la pierderea de seo juice, dar pointeaza si cu ancora gresita. Bineinteles ca problema se rezolva prin folosirea nofollow.

Si, probabil, cea mai intalnita situatie:
Foarte multe site-uri au in header un link catre pagina principala cu ancora “Home/Acasa” si, in foarte multe cazuri, prezenta acestui link este pe deplin justificata.
Dar, ancora linkului nu este deloc relevanta pentru domeniul sitului. Daca vinzi electronice, mobilier sau te ocupi de fotbal, un link cu ancora “acasa” nu te va ajuta prea mult.
Solutia este relativ simpla : un nofollow pe acest link. Si, pentru a redirecta seo juice-ul (cu ancora corecta) catre prima pagina, plaseaza in footer o a doua legatura in formatul corect.

Manipularea seo juice-ului este una din tacticile avansate de on-site SEO, asa ca recomand intelegerea conceptelor de baza, ca indexing si crawling, inainte de a incepe joaca cu nofollow.
De exemplu, daca spre o pagina avem numai linkuri cu nofollow este foarte posibil ca aceea pagina sa nu fie indexata. De cele mai multe ori acest lucru nu deranjeaza, dar, uneori, in continut sunt prezente linkuri catre alte pagini ce ar trebui indexate. Daca aceasta, pagina nu va fi vizitata de catre roboti, linkurile noi nu vor fi descoperite si este posibil sa blocam indexarea unor informatii folositoare.

Un caz mai special sunt blogurile cu dofollow pe comentarii, deoarece exista argumente si pro si contra.

Contra:

  • seo juice-ul devine din ce in ce mai diluat, cu cat numarul de comentarii creste; in acest caz, nu mai ai nici un control asupra SEO Juice-ului si, daca blogul are cat de cat success, poti sa spui adio conceptului de internal link building.

Pro:

  • apartia blogului pe listele cu site-urile care accepta comentarii dofollow (deci primesti backlink-uri) si o crestere a numarului de comentarii conduc la o crestere in popularitate a blogului.

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to Blog: Promovare site » Optimizare web » Web Design